04 јун 2024

11 коментара:

IlijaO је рекао...

PRIJETI MATI MILAN ( prije Tima Tim i lan )

Zanimljivo- postavka na ekavici, rješenje ijekavica!

Анониман је рекао...

PRIJETI MATI MILAN
(PRIJE TIMA TIM I LAN)

Goce Pavlov

Gojko је рекао...

Možda nešto ne znam da ne znam,ali i postavka i rješenje je na ijekavici.Moglo je ići i pre pa preti,ali je gore desno napisano ijekavica( i obrojčano je po ijekavici).

Dinko Prašelj је рекао...

Istina,i ja sam se malo začudio na tu opasku jer vidim da je ijekavica i u postavi i rješenju.
Inače, mislim da i nije pravilno ako bi postava bila na ekavici a rješenje na ijekavici ili obratno,mora biti isto i u postavi i u rješenju.

Бранислав Никић је рекао...

Ja sam pogrešio u pisanju postavke jer sam razmišljao ekavski kad sam pripremao. U svakom slučaju rešenje može biti i ekavica, samo da nisam napisao da je ijekavica.

Бранислав Никић је рекао...

Ovde sve dobro piše, dakle nisam pogrešio!

IlijaO је рекао...

Dominic Thiem i Timothy "Tim" Theodore Duncan !
Ali ako je Dankan i Dominik onda je rešenje PRETI MATI MILAN !

Dinko Prašelj је рекао...

Aha...nije stvar onda u ijekavici i ekavici nego u srpskom i hrvatskom,jer se na srpskom strana imena pišu "po Vuku",fonetski a na hrvatskom ne,nego u originalu.
Točno, rješenje onda mora biti PRETI MATI MILAN a postava PRE TIMA TIM I LAN.

Dinko Prašelj је рекао...

Samo,može biti i to,da u Bosni npr Srbi pišu strana imena fonetski,a govore ijekavicom.
Ili možda u Crnoj Gori,ne sjećam se više kako je tamo bilo po tom pitanju iako sam tamo vojsku služio...

Бранислав Никић је рекао...

Ilija, u naslovu piše REBUS (7, 4, 5) - ijekavica
Dakle, rešenje je: Prijeti Mati Milan.
Strana imena se pišu fonetski u Srbiji, Federaciji BiH, Republici Srpskoj, Crnoj Gori i Severnoj Makedoniji.
Etimološki se pišu u Hrvatskoj i Sloveniji.
Jedino što se u delu Federacije BiH u kojem su Hrvati u većini piše se etimološki.
Ekavicom se govori jedino u Srbiji.
NA OVOM BLOGU SE OBJAVLJUJU REBUSI I NA IJEKAVICI I NA EKAVICI. FONETIKA I ETIMOLOGIJA SE KORISTE U ZAVISNOSTI OD JEZIČKOG STANDARDA.
NE MOŽE SE MEŠATI EKAVICA SA ETIMOLOGIJOM !

Dinko Prašelj је рекао...

Eto,objašnjeno je.