13 октобар 2017


7 коментара:

Dusan је рекао...

Sandra kule obara!

Dejan Minić је рекао...

Zar nije OBA RAA?

Milan Žarkovački је рекао...

Dejane, nekom ranijom prilikom sam to proveravao, pa sam zaključio da može i ovako i onako, tj. da Ra može ali ne mora da se menja po padežima.

Dejan Minić је рекао...

OK, hvala, mada bih voleo da znam zašto je to tako.

Milan Žarkovački је рекао...

Evo potvrde: U 6-tomnom RMS-u piše da se menja, a u 1-tomnom da ne mora. U srpskoj Vikipediji ga ne menjaju.

Slažem se, i meni je logičnije da se menja. Verovatno je problem u tome što ima samo jedan slog, tako da je poslednji (i jedini) slog naglašen, a naglašene slogove baš i ne bi trebalo menjati po padežima. Nekako sam sad i sam sebi objasnio.

Milan Žarkovački је рекао...

Uf, nije mi dobro objašnjenje, jer se po padežima ne bi menjao taj slog nego bi mu se dodavali slogovi, kao kod francuskih muških imena tipa Mara.

Dobro bi bilo znati i kako se (selo) Ba deklinira.

Milan Žarkovački је рекао...

Rečnik SANU kaže da se (selo) Ba menja po padežima.