06 јун 2016

    Večerašnje takmičenje je završeno trijumfom Slavka Bovana koji je rešio sve rebuse i osvojio 283 poena. Čestitam! Drugo mesto pripalo je Dejanu Miniću, a treće Iliji Đurkoviću, pa čestitke i njima. Za njih trojicu, ja i Luka smo spremili po jednu enigmatsku knjigu i nekoliko enigmatskih časopisa. Sutra ću vas obavestiti šta je ko od njih dobio, čim se dogovorim s Lukom. Nadam se da ste zadovoljni ovim što smo vam pripremili i da ste uživali u rešavanju. Evo tabele sa redosledom takmičara i tabele sa osvojenim poenima.




41 коментар:

IlijaO је рекао...

Čestitke organizatoru i autorima! Vrhunski odrađeno!
Čestitke i nama - 5 od 6!
sekretar dokazao da s pravom uživa povjerenje!

Ilija Đurković је рекао...

Bane,

nisi mi računao još 12 bodova za rebus broj 9 koji sam riješio u drugoj fazi...
Uz ovu ispravku mislim da se penjem na treće mjesto.

Pozdrav svima i čestitke autorima i crtačima!

Бранислав Никић је рекао...

Izmenio sam tabelu, nakon Ilijine opravdane reklamacije, pa je sada Ilija Đurković na trećem mestu. Izvinjavam se za nenameran propust i čestitam Iliji za treće mesto.

Svetlana је рекао...

Čestitke Slavku na pobedi.
Čestitke Dejanu i Iliji Đ, zatim Iliji O. , a i svim ostalim učesnicima.
Zahvaljujem se Banetu i Luki na takmičenju i na sjajnim rebusima. Uživala sam ovih pet sati. Pohvala i crtačima za lepe slike.

Jedino je šteta što se tako malo ljudi "usudi" da pošalje rešenja, pa ispadne da malo njih zanima ovako nešto, a lepo se vidi kolika je bila "navala" na blog.

Slavko Bovan је рекао...

Hvala.
Žalim što pojedinci (opet) nisu imali motiva i inspiracije da pošalju rješenja. Mnogo bi bolje bilo da je bilo više učesnika, jer su to zaslužili organizatori, autori, a posebno ilustratori. Još jednom zahvalnost na trudu.
Vremena je bilo sasvim dovoljno. Evo, zakasnio sam 75 minuta na početak, a na kraju se ispostavilo da se može sve stići.
Zbog naprijed navedenog, posebno cijenim gest Milana Sečujskog. Bravo i za njega!

Migo је рекао...

Bravo Slavko! Čestitke Dejanu, Ilijama, svim učesnicima i naravno - organizatorima. Uživao sam u rješavanju...

Dejan Minić је рекао...

Hvala na čestitkama:)

Čestitam Slavku i svim učesnicima! Zahvaljujem autorima, organizatoru i ilustratorima na ovom lepom takmičenju. Neke ilustracije su pomalo probudile nostalgiju za prošlim vremenima.

O manjkavostima je već bilo reči, te ih neću pominjati, ali mogu reći da je kvalitet rebusa bio odličan. Ima, barem za mene, i par nategnutih rešenja, ali i jako dobrih kombinacija.

Najviše mi se dopadaju: Osmisli kartu Rista (podseća me pomalo na Kulićev - Osmijesi Roma Halida), Sada mama k Ralji ode stopom, Popuni šupu Nikola, Posrnuo delija, pa i Ušikao se Kire. Sve u svemu vrlo lepo.

Pozdrav svima!

Luka је рекао...

Zahvala svima na učešću, a posebne čestitke najboljima. Hvala i Banetu što me je uzeo kao suradnika u ovom natjecanju, te ilistratorima prezentaciji rebusa.

Što se tiče primjedbi ... hm ... a kakvo bi to natjecanje bilo da nema kritičara i kritike. Naravno konstruktivnih. Vjerujem da će slijedeći organizatori natjecanja voditi računa i o najsitnijim detaljima.

IlijaO је рекао...

Pa što, Migo, ne posla bar one koje si riješio?

Migo је рекао...

O, Ilija, Ilija,
Ja tebi čestitke, a ti meni ’vako;-)
Dobro je da si me prozvao, vidim da su i Milan i Gojko uzeli može se reći simbolično učešće, tek toliko da ispoštuju organizatore. Uradio sam dosta toga, a ti u to nisi ni najmanje sumnjao, zar ne, s tim da nisam riješio Rahmanjinova, ribarice i još par, ali sam čekao da se pojavi neka informacija u komentarima, ili tu negdje, pa da saznam način na koji se ovaj put šalju rješenja. I tako sam u deset sati ugledao pomoćne postavke, koje su me iznanadile jer do tada nisam nigdje pronašao ni informaciju o tome. Ako je to neko univerzalno pravilo onda pamtim za ubuduće. Ali najkraći i najiskreniji odgovor je da nisam znao kako i kome da pošaljem rješenja, ali neka to ostane samo moja greška. Starim ja...
Pošto je već svima jasno da je takmičenje bilo odlično posjećeno, a da je učestvovalo samo trinaest enigmata iz regiona, vjerujem da nisam jedini koji je čekajući uputsvo ostao neupućen. Možda ne bi bilo loše da se javi još neko ko je imao isti ili sličan problem. Ako ima još takvih?

Бранислав Никић је рекао...

Propozicije su objavljene u nedelju, ali sada vidim da je trebalo da ih ponovim i neposredno pred takmičenje. Uobičajeno je da se rešenja sa bilo kog takmičenja šalju na mejl ''blogogazde'' na čijem blogu su i objavljeni zadaci.

Бранислав Никић је рекао...

Interesuje me koji su vam se rebusi najviše svideli. Dejan se izjasnio, pa da čujemo i ostale.

Svetlana је рекао...

Meni su se najviše svideli: Sada mama k Ralji ode stopom, O Rahmanjinovu često pričaju,
Tupi Lana opako, osmisli kartu Rista, Lije pored amfore, a i Jeti.

Jedino što bih ja volela, je da se ubuduće naglasi da li se koristi ijekavica, ekavica ili mešano (čak ne mora ni kod pojedinačnih rebusa, nego samo uopšte), da znam na kom i koliko "jezika" da razmišljam. :D

Бранислав Никић је рекао...

Nadao sam se da to neće biti problem, jer sam na svakom rebusu napisao ili svoje ili Lukino ime. Time sam skrenuo pažnju rešavačima na to sa kog govornog područja je svaki rebus.

Svetlana је рекао...

Bane, nije bio problem, jedino što je Ilija Đ. prošli put rebuse pravio na ekavici, pa nisam znala da li je opet bio takav slučaj. Htela sam da pitam pre početka takmičenja, ali sam zaboravila.
Ono sam napisala samo da se obezbedim za sledeći put, u slučaju da opet zaboravim da pitam. Na jučerašnje takmičenje nije imalo nikakav uticaj. :)

Slavko Bovan је рекао...

Bane, teško je odabrati najbolji od ovih rebusa jer ima više vrlo zanimljivih kombinacija. Ako bih morao da biram tri, teškom mukom, odabrao bih 11, 12 i 18. (12 i 18 najviše zbog toga što je rješenje dobro "zakamuflirano" i "izlomljeno" - npr. K RALJI)

Slavko Bovan је рекао...

3. PIJE VACKO PUNO ROZEA (pijevac, kopun, oroz EA)

Slavko Bovan је рекао...

3. PIJE VACKO PUNO ROZEA, KOKO TERAN. (pijetaom kopun, oroz E, a kokot, Era N)

Milan S. је рекао...

Meni se posebno dopadaju Lije pored amfore, Pokra vama sused morke, ali posebno Posrnuo delija (postavke su svuda sasvim jednostavne situacije, pojmovi su poznati, a rešenja sasvim "slobodno stojeća", nisu opterećena imenima, imaju logičan red reči i sl.). Nisam siguran oko veze opako/naopako, kao ni oko toga da li je sudopera osoba a sudoper komad nameštaja, ali moguće da u oba slučaja grešim (nisam stizao da proverim). Bane, rado ću žirirati za maj, samo mi pošalji na gmail.

Slavko Bovan је рекао...

...i šlag na tortu kada su reagovanja u pitanju

UŠIKAO SI SE! (Uši kao sise)

Milan Žarkovački је рекао...

U 12. rebusu ima zajednički koren, prema HJP-u: naopako - opako.

IlijaO је рекао...

Ne bih se složio Milane!
Naopako- obrnuto postavljeno, onako kako ne ide, s krive strane, dok je opako- zlo, rđavo, koje nosi opasnost...Možda razmišljam naopako, ali svakako, ne opako!

Milan Žarkovački је рекао...

Čestitam Slavku i svima koji su zadovoljni svojim rezultatom, kao i organizatorima takmičenja.

Ilija, ne razumem šta znači tvoj komentar, sa čime se ne slaže. Meni deluje sasvim logično da je tu koren zajednički. Znamo da zajednički koren ne znači da su značenja bukvalno preneta iz tog korena.

Milan Žarkovački је рекао...

Ispravka: sa čime se ne slažeš

Slavko Bovan је рекао...

Milane, dvije stvari:
1. Možda je i isti koren, ali to je totalno nebitno (sa mog stanovišta) jer je rebus vrlo efektan.
2. Mnogo bi mi draže bilo da si se sinoć takmičio u reševanjanju, nego što se danas "takmičiš" u disciplini "pronađite koren!".

Slavko Bovan је рекао...

PS. Hvala.

Dragiša је рекао...

Čestitam Slavku na pobjedi, kao i najbližim pratiocima na odličnim rezultatima!
Čestitke zaslužuju svi ostali učesnici i odlični organizatori!

Mislim da su u devetom rebusu breze toliko blizu da sigurno imaju zajednički korijen, pa ga nisam ni rješavao!
Više od ostalih sviđaju mi se 5,7 i 13!

Pozdrav!

Milan Žarkovački је рекао...

Slavko, ovde ima još posetilaca osim tebe. Tebi se ne sviđa nalaženje zajedničkog korena - to znam - ali, eto, npr., Sečujski je upravo pomenuo taj problem u 12. rebusu. Zašto da ignorišem njegovu primedbu, je l' samo zbog toga što se tebi ne sviđa što je ne ignorišem?

Slavko Bovan је рекао...

Nemam ja ništa protiv nalaženja korijena, a pogotovo nemam ništa protiv opaski Milana Sečujskog. Akcenat mog komentara je na broju 2. i "nebitno" kod broja 1.
Koristim priliku da kažem da se slažem sa Dragišom. Breze garantovano imaju isti koren.

Milan Žarkovački је рекао...

Imaš, imaš mnogo protiv nalaženja korena.

Zašto stalno te primedbe na račun toga da li sam se takmičio? Nešto sam propustio, čim ne znam odakle moja obaveza da se takmičim. Milsio sam da su ova takmičenja dobrovoljna. Možda treba da pošaljem lekarsko opravdanje ili nešto slično?

Akcenat mog (ili mojih) komentara je na tupljenju.

Slavko Bovan је рекао...

Svakako nije obaveza učešće na rešavačkim takmičenjima, ali se to preporučuje svima koji teže da postanu (dobri) sastavljači rebusa. Neophodno iskustvo i osjećaj za rebuse najbolje se stiče na ovakvim takmičenjima.

Tupljenje je svakako korisno, skoro isto kao i oštrenje :)

Milan Žarkovački је рекао...

Pa dobro, ja ću se zadovoljiti time da ostanem loš sastavljač, bez osećaja za rebuse; nadam se da to nikome ne može da smeta.

Milan Žarkovački је рекао...

Pošto obožavam da budem partibrejker, primetiću da i u 7. rebusu ima zajednički koren: redati, pored - red.

Andon Koloski је рекао...

Да се умешам у овај дијалог.
Милане, никоме не смета што ниси учествоваво на ово такмичење, Али пошто видимо да је твоје познавање ребуса и више него добро, по неком неписаном правилу, синоќ је теби било место на овом блогу и обогатитио би листу учесника.Верујем да би био у горњем делу листе. Не треба се срамити од тога што неки ребус ниси решио.И ово не важи само за тебе него и за друге решаваче по блоговима који веома успешно решавају ребусе.Тиме би смо дали сатисфакцију организаторима за уложени труд. Гледајуќи уназад неколико турнира у решавању ребуса, мислим да је ово био најбољи у илустрацијама.И још честитке победнику, а најбољи ребуси по мене су били 3, 15 и16.

Анониман је рекао...

Po običaju kasno sam se uključio u rešavanje, i što se kaže važno je učestvovati (kada nisi u vrhu tabele).
Rebus br. 14 sam rešio, ali greškom nisam poslao rešenje, dok u rebusu br. 7 i pored najbolje volje nisam prepoznao lije.
Čestitka najboljima, a nama ostalima više sreće drugi put.
Lozničanin

Milan Žarkovački је рекао...

Andone, hvala na komplimentima. Međutim, što se tiče rešavanja rebusa, rekao bih da oni ne stoje: prilično sam slab u rešavanju. Možda bi nekom analitičaru mogao da bude zanimljiv taj nesklad u mom slučaju. Mogao bih da se usavršim kao rešavač, ali me to ne zanima mnogo, mnogo mi je zanimljivije sastavljanje. To kažem iskreno, bez ikakvih pretenzija.

Sa druge strane, verujem da su ogranizatori zadovoljni (i) time što su učestvovali oni kojima je to zadovoljstvo. Kvalitet doživljaja učesnika je, mislim, važan ništa manje od kvantiteta učesnika. I pritajenim kibicerima - kao što sam ja - je, verujem, bilo zadovoljstvo što su kibicovali; zašto i to ne ceniti, zašto brojati samo (formalno) aktivne učesnike pri ocenjivanju uspešnosti takmičenja?!

Quizmaster је рекао...

Na blogu ŠMEK (Šah - Mozgalice - Enigmatika - Kvizovi) počelo je takmičenje u sastavljanju ukrštenice "Noletu u čast", pa možete tamo demonstrirati ta simbolična učešća za koja se tako iskreno zalažete. Usput, pošto ste svi veliki i istinski ljubitelji enigmatike i rebusa, možete da kupite knjigu "Put ka vrhu 3", da obogatite vaše biblioteke najboljom knjigom o rebusima.

Slavko Bovan је рекао...

Sastavljači rebusa imaju šansu da učešćem na konkursu "Enigmatski Dani ludaje 2016" pokažu svoju umešnost. Rok je 20.08. a već je stiglo nekoliko rebusa (Takođe,jedna skandinavka i desetak anagrama)

Quizmaster је рекао...

Moje takmičenje neće biti naročito masovno, ali za one koji dođu znam sigurno da su istinski ljubitelji enigmatike, koji cene moje znanje i trud koji sam uložio svih prethodnih godina. Kvalitet je uvek bitniji od kvantiteta, pogotovo se to odnosi na ljudske resurse.

Slavko Bovan је рекао...

Zahvaljujem Dejanu koji je ekspresno pripremio moje reagovanje na broj 14. Ako je Bane zainteresovan, može to objaviti.

Quizmaster је рекао...
Аутор је уклонио коментар.