16 септембар 2022

18 коментара:

Ilija Đurković је рекао...

UJE DEKO MARA CENI (ujede komarac Eni)

IlijaO је рекао...

Zar komarac ujeda?
Više mislim da rješenje naginje onom: --- JA?KO MARA CENI?

Aljoša Vuković је рекао...

Što znači Uje deko?

Svetlana је рекао...

To je rešenje.
Aljoša, unuk/a se obraća dedi (deka) i saopštava mu da Mara ceni ujake iz familije.

Č. Jelić је рекао...

Rješenje rebusa je: Uje, deko, Mara ceni. Žalosti me činjenica da se bar 90% enigmata ne pridržava pravila o pisanju riječi u vokativu, što se inače uči još u osnovnoj školi. Nažalost, u toj većinskoj skupini su i neke osobe od pera.

Aljoša Vuković је рекао...

Hvala!

Č. Jelić је рекао...

Molim, Aljoša!

Aljoša Vuković је рекао...

👍

Svetlana је рекао...

Moram priznati da ni mene nisu naučili u školi kako se pravilno piše. Bila sam ubeđena da je dovoljno staviti samo zarez iza vokativa, a tek nedavno sam negde pročitala da treba staviti i ispred, pa od tada to i praktikujem. Kako kažu, čovek se uči dok je živ.

Kada smo već kod toga, meni je strašna najezda "neznam", "nemogu", "netreba" i drugih sličnih reči na internetu. Kao da više od pola stanovništva školu nije videlo.

IlijaO је рекао...

Poanta je, i pitanje, zapravo: Da li komarac ujeda ili bode? Manite zareze i vokative! Ovdje je stvar u nekorektnoj postavci, ne u rješenju!
Može li se reći: ubode me pas ? Ili ugrize me pčela?

Feniksovac је рекао...

Komarci su ektoparaziti, čiji cevasti usni organi (zvani proboscis) probadaju kožu domaćina da bi konzumirale krv. Komarci ne ujedaju, oni bodu!
Nudim alternativno rešenje: OME TAKO MARA CENI( ometa komarac Eni)- oma je baka kod Nemaca;

Svetlana је рекао...

Evo, za sve skeptike, naučno objašnjenje.

https://quantumofjk.blogspot.com/2017/06/da-li-komarac-ujeda-ili-bode.html

Da li vi kažete ubo me je komarac ?

Бранислав Никић је рекао...

Lepo kaže Svetlana, čovek se uči dok je živ. I ja sam razmišljao o tome kako komerac ujeda, ali sam pretpostavio da Svetlana ima objašnjenje za to.

Č. Jelić је рекао...

Mogla si, Svetlana, citirati i Rečnik srpskog jezika (MS) – što je relevantniji izvor – po kojemu je jedno od značenja glagola "ujesti": "направити, нанети повреду зубима, рилицом и сл. - Уједе ме пчела."

Komentiram samo onda kad trebam nešto reći (u prijevodu: neću da se manem zareza i vokativa).

Svetlana је рекао...

Hvala, Čedo, to stavlja tačku na i. Sada imamo i jezičko, a i naučno objašnjenje. (sa sličicama :D )

Bane, sledeći put ako sumnjaš u nešto, napiši mi da proverim za svaki slučaj. Rođena sam i živim u gradu gde živi (kako je neko na lokalnoj internet stranici napisao) šurnaest nacija, tako da lako može da se desi da nešto ne bude pravilno, a meni da to spada u normalan govor. Bolje sprečiti, nego lečiti.

Sve koje znam, govore da ih je ugrizao/ujeo komarac. Sad me baš zanima, kako se se ljudi jadaju u vašoj okolini ? Pogotovo me zanimaju Ilija i Feniksovac (čiji je to nadimak ? ). Nisam ironična, ozbiljno me zanima kako se to kod vas kaže.

Ilija Đurković је рекао...

Kod mene je uobičajeno "ujeo me komarac" i tako oduvijek govorim, ne znam je li potpuno ispravno...

Svetlana је рекао...

Ilija Đ., Čeda je potvrdio da i u rečniku stoji da je ispravno. Baš zato me je i interesovalo kako to kažu oni kojima to nije zvučalo dobro, ali izgleda da više nisu zainteresovani za komentarisanje.

IlijaO је рекао...

Kažu neki: Kafu mi, draga, ispeci!- a opet je skuhaju na šporetu!