30 октобар 2021

 ШИБЕНСКИ РЕБУС



Синоћ сам на ТВ гледао емисију ''Око магазин'' у којој је било приче о православном свештенику из Шибеника. У току разговора, шетајући кроз део града који се зове Добрић, свештеник је показао и испричао занимљиву причу о Шибенском ребусу. Како сам први пут чуо и видео тако нешто, хтео сам да то објавим и на овом блогу. Пронашао сам фотографије на сајту www.sebenico.com. На првој слици је ребус, а на другој кућа на којој се он налази (горе, изнад затвореног прозора). Ребус је, претпоставља се, настао у 18. веку. У оквиру су представљена крила, укрштене косе, две флаше пића, три коцке и мртвачка глава. 
По дон Крсти Стошићу, претпоставља се да је решење ребуса ''Из варавих уста излази смрт'',  а по Анти Дулибићу ''Смрт је казна за клеветнике''.
Још једна занимљивост, овај ребус се нашао и у песми једног познатог музичара. Да ли знате ког?
 
 


4 коментара:

Miroslav Cvetković је рекао...

A ko bi drugi do najpoznatijeg Šibenčanina Arsena Dedića!

Aljoša Vuković је рекао...

https://youtu.be/4XgDkk3OXZs

Бранислав Никић је рекао...

Tačno Miroslave, a snimak njegove pesme je na Ju Tjubu čiju je adresu napisao Aljoša.

Gojko је рекао...

Gledao sam i ja taj prilog u Oko magazinu,ali prije neka dva-tri mjeseca.