13 март 2018


7 коментара:

Milan Žarkovački је рекао...

Tiku (ili bašu) Zora hvali.

Ima neka Alida Vali, ali ne izlazi mi na Guglu ova slika, a nisam pretraživao po slici.

Бранислав Никић је рекао...

Rešenje je tačno, a ovo jeste italijanska glumica Alida Vali.

Nedjeljko Nedić је рекао...

Tik, uz, do, pri, kod - znače isto! U slučaju ovoga rebusa to je isto kao kad zajedno stoje čak i štaviše.

Svetlana је рекао...

Nedjeljko, o ovome je, čini mi se Čedo, ranije pisao. Tik je prilog i on ne može samostalno da stoji, već mora da stoji uz neki predlog i pri tome ga pojačava. (tik do, tik uz tj. sasvim do, sasvim uz)

Milan Žarkovački је рекао...

Svetlana je odgovorila, ali evo i odgovora koji sam ja u međuvremenu napisao.

Grešiš, Nedjeljko; "tik" nije predlog - nego priloška čestica (ako dobro tumačim skraćenicu "pril. čest."), samo u nekim narečjima može biti u ulozi predloga - tako da, osim u retkim slučajevima, ne može značiti isto što predlog. "Čak štaviše" jeste pleonazam, a "tik uz" je ispravna sintagma. Više puta je o tome diskutovano na enigmatskim blogovima, i zaključak je da upotreba "tik" kao predloga nije dobra.
Pri kraju ove diskusije: http://rebusi.blogspot.rs/2016/09/blog-post_21.html ,
a opširnije u ovoj diskusiji: http://enigmoteka.blogspot.rs/2011/12/jovanov-enigmatikum-2.html , u kojoj je, što je vrlo zanimljivo, Jovan kao primer dobre upotrebe reči "tik" u rebusu smislio rebus skoro identičan ovom (Tik uz orah vata)!

Eto, a i ne znajući za taj Jovanov hteo sam da pohvalim ovaj rebus kao primer dobre upotrebe reči "tik"!

Svetlana је рекао...

Sad sam se već uplašila da sam toliko ćorava da sam ga promašila u bazi, ali ga tamo stvarno nema.

Nedjeljko Nedić је рекао...

U mojem tekstu nedostaje riječ "enigmatski" gledano, a tik jest među inim i prilog koji redovito ide uz neki od prijedloga, što znači da su Milan i Svetlana u pravu.