10 фебруар 2016


16 коментара:

IlijaO је рекао...

KUPIĆU PIVO!

Dragiša је рекао...

U pivnici je bolje POP I ĆUPOVI !

Ako je ovo uopšte spuneristički rebus !?

IlijaO је рекао...

I ja sam Dragiša posumnjao u "spunerizam", pa se pridružujem tvojoj ( opravdanoj) sumnji! Jer, KUP I ĆUPOVI?
Možda če netko potkovaniji po pitanju ove vrste rebusa dati pravorijek!

Milan Žarkovački је рекао...

Koliko razumem, u spunerističkom bilo koja dva slova razmenjuju mesta. Jesam li dobro razumeo da vi pretpostavljate da ta slova moraju pripadati različitim rečima fraze? Čitao sam o spunerističkim rebusima ali nisam video takvo ograničenje.

Milan Žarkovački је рекао...

Evo sličnog, ali još veselijeg primera: http://enigmatikatio.blogspot.rs/2013/02/spunerizam.html

Quizmaster је рекао...

Spunerizam kao igra rečima koju je osmislio profesor Spuner odnosi se na različite reči (pa zato to bude efektno i smešno), ali u spunerističkom rebusu nema tog striktnog ograničenja. Ipak, jeste bolje ako se menjaju slova iz različitih reči, jer ovako jedan deo u rebusu "statira" i to kvari utisak.

Ovo bih više voleo da sam video kao povratni rebus, sa frazom IVO, POP I ĆUP.

Milan Žarkovački је рекао...

Ako je rebus od više od dve reči onda neke moraju da statiraju.

I ovde se vidi koliko se ukusi razlikuju: blogovlasniku sam predložio i varijantu kao ovu koju Zoran navodi, a on je izabrao ovu.

Quizmaster је рекао...

Mislim da je ovde estetika jasna - 3x3 slova, plus rešenje koje ide glatko, mnogo je lepše nego varijanta 3+6 sa izmenom dva slova, i to još u jednoj istoj reči.

Quizmaster је рекао...

Jedini rezon za ovo je to što su na slici posude, ali mislim da je to nedovoljno zanimljivo da se zanemare navedeni nedostaci.

Бранислав Никић је рекао...

Најбоља верзија би била она коју је предложио Дејан. На слици би био поп са два ћупа па би и графички било много ефектније.

Milan Žarkovački је рекао...

U odnosu na veličinu rebusa, diskusija je fantastična! :-)

Quizmaster је рекао...

Pa dobro, napravi tako ako misliš da treba, ali ja rekoh zašto je to rđavo.

Milan Žarkovački је рекао...

Po meni, mane Zoranovog predloga su to što je povratni i što je upotrebljeno više pojmova, koji pri tome međusobno nemaju veze - tri a ovde su dva relativno bliska po značenju i u vezi sa značenjem rešenja.

Quizmaster је рекао...

Pa, možeš ti staviti i Ivu Andrića da bude u društvu popa kod koga je ćup, pa da sve to deluje kao povezana celina. Pojam više u ovom slučaju nije mana, nego naprotiv, daje estetski sklad, jer su svi pojmovi iste dužine.

Sam povratni rebus je kao zagonetka kvalitetnija vrsta od spunerističkog, jer tu nema zamene slova već se samo fraza čita u krug. A što reče kolega, ni spunerizam nije ostvaren u onom izvornom smislu, kakav bi recimo imali u rebusu GLUPE IGRICE (grupe, iglice).

Dejan Minić је рекао...

U, koliko komentara:)

Bane, misliš Dragiša, ne ja!

Bilo je par diskusija o spunerizmu u kojima smo zaključili da nema striktnih pravila koja dva slova menjaju mesta. Ipak, mislim da ovakve spunerizme treba izbegavati.

Po meni su najbolji oni klasični sa dva pojma (RANG LISTA - ring, lasta), ali i kad su dva pojma povezana nekim predlogom ili veznikom, a da međusobna razmena slova bude iz pojmova, ne iz predloga ili veznika. (IZABRANA KARIJERA - iza krana barijera)

Milan Žarkovački је рекао...

Zahvaljujem svim diskutantima, vrlo je korisna diskusija. Sve mi se čini da je blogovlasnik s umišljajem izabrao ovu varijantu, da zamuti vodu - mislim, pivo - što je takođe hvalevredno. :-)