03 јун 2013


11 коментара:

Ilija Đurković је рекао...

KRAMP U STRAŽILOVU - KRAMPUS TRAŽI LOVU

Milan S. је рекао...

Sjajna ideja sa Stražilovom!

(Kaže se, nažalost, "na Stražilovu", inače sam oduševljen.
Mogla bi neka jednosmerna varijanta tipa: "Ilija danas traži lovu", "Veran danas traži lovu", ili, zašto da ne: "Ćera mi danas traži lovu", ili, u istom duhu: "Sin od nas traži lovu")

Ilija Đurković је рекао...

Ne znam kojeg je datuma ovaj Čedomirov rebus, ali ja sam (a stariji enigmati još vjerovatnije) odavno čuo za korišćenje ove ideje. Pamtim davnašnji rebus "N as traži lovu" sa rješenjem "Na Stražilovu", a možda je bilo još toga (neka se jave iskusniji hroničari).
Bez obzira na to, ovaj uzajamni rebus je vrhunska i zasigurno najbolja razrada ove teme!
Svaka čast!

Бранислав Никић је рекао...

Postoji i planinarski dom koji se zove Stražilovo (on je na drugoj slici) pa zato ima opravdanja ono 'u'.
Inače, ovu ideju je nekada u Vjesnikovom Kvizu upotrebio Zlatko Stipaničić, a neko (ne sećam se ko) je odlično nacrtao. Rešenje rebusa je glasilo: Oda Stražilovu (od A S traži lovu). Na slici je prikazan čovek s podignutim rukama u vis i pljačkaš koji je rekao: daj pare!

Ilija Đurković је рекао...

Da, to je ono našta sam mislio!

Č. Jelić је рекао...

Sečujski
>>Kaže se, nažalost, "na Stražilovu", ...
>>Mogla bi neka jednosmerna varijanta tipa: "Ilija danas traži lovu", ...

Đurković
>>Pamtim davnašnji rebus "N as traži lovu" sa rješenjem "Na Stražilovu", a možda je bilo još toga (neka se jave iskusniji hroničari).

Još dok je ovaj rebus bio u fazi ideje (prije nekih 15 dana), kopkalo me je upravo to: "na Stražilovu" ili "u Stražilovu"? Po onome što sam našao na internetu, zaključio sam da se "na Stražilovu" kaže kada se misli na vrh, a "u Stražilovu" (preko 1.400 pojavljivanja) kada se misli na naselje. I Banetu sam uz rebus dostavio komentar u tome smislu.
Bruseći ideju sa Stražilovom, bio sam svjestan da je ona sigurno već korištena, ali se nisam mogao prisjetiti niti jednog objavljenog rebusa (takva je sudbina većine onih koji me se posebno ne dojme). Prvobitno sam, koristeći prijedlog "na", otkrio više "jednosmjernih varijanti", ali i mogućnost za sastavljanje uzajamnog rebusa pomoću prijedloga "u". Ostalo je poznato.
Trebalo je još samo naći odgovarajuću fotografiju naselja Stražilova s nekim prepoznatljivim detaljom, i tad su nastale muke. Na kraju sam odabrao ovu na kojoj je kip velikog pjesnika, premda sam usput pročitao da je taj spomenik podignut na vrhu Stražilovu. Znao sam, dakle, da time može doći do zabune, ali sam svejedno bio zadovoljan grafičkom realizacijom, baš kao i samim rebusima.
Sada se vraćam "na Stražilovo". Pravila nalažu da se u ovakvim slučajevima, kad god je to moguće, poštuje govorna praksa lokalnog stanovništva, pa dopuštam mogućnost da sam izveo pogrešan zaključak u pogledu korištenja prijedloga "u". Bez obzira na to, moja supruga i dalje govori da je bila "u Stražilovu" (na vojničkoj zakletvi njenog pokojnog brata), a Aleksa (onaj iz današnjeg "mostarskog" rebusa s ovoga bloga) u svojoj pjesmi "Na Stražilovu", između ostalog, kaže: "Neka po Stražilovu zašumi cvijeće i trava ..."

Milan S. је рекао...

>> "u Stražilovu" (preko 1.400 pojavljivanja) kada se misli na naselje...

Dosta od tih 1.400 pojavljivanja odnosi se i na časopis "Stražilovo", i na fabriku "Stražilovo". Na .rs domenu ih ima oko 400 i koliko vidim, ne deluje mi da ih je pisalo lokalno stanovništvo - što naravno ne znači da "u Stražilovu" nije u nekom smislu korektno reći.

>> "Neka po Stražilovu zašumi cvijeće i trava ..."

Da, ali to ništa ne govori u prilog korišćenju predloga "u" (kažemo i "po Jahorini", pa ne kažemo "u Jahorini").

Možda grešim, pošto ne živim baš tamo, ali živim desetak kilometara odatle i celog života govorim "na Stražilovu", bilo da mislim na vrh ili na izletište, koje se, štaviše, nalazi u dolini. Nije mi poznato da postoji naselje Stražilovo, pa sam zato stavio primedbu (ali danas se mnogo gradi, pa ko zna :)).

Hvala na lepoj diskusiji!

Milan S. је рекао...

Uh, tolika diskusija, a rešenje je zapravo sasvim prosto, sad mi pade na pamet - treba samo zabosti kramp u brdo, pa će definitivno biti "u Stražilovu"! :)

Quizmaster је рекао...

U riječkom "Feniksu" 2002. godine objavio sam indirekt "Oče, majko, dajte mi pare!" sa rešenjem SINOD NA STRAŽILOVU (sin od nas traži lovu), pošto nisam bio dovoljno vičan da tu ideju predstavim kroz rebus. Danas bih to malo drukčije i preciznije iskazao, na primer "Jedinac nam ište pare".

Naravno, moglo bi to da se predstavi i kontra, da se u rebusu nacrta neki sabor popova na Stražilovu.

Milan S. је рекао...

Ja sam i nacrtao sabor popova na Stražilovu, samo što ga Bane izgleda još nije objavio.

Č. Jelić је рекао...

:)