07 септембар 2012


7 коментара:

Č. Jelić је рекао...

Napad Inijeste napokon uspeo
Ali, naPAD i PADina?

Milan S. је рекао...

Ja sam već dosta pisao o ovoj temi, pa da ne rizikujem da me izbace zbog dosađivanja, koga zanima neka potraži "rebusi zajednički koren" na pretraživaču, u jednom od svojih ranijih postova dajem (otprilike) klasifikaciju slučajeva zajedničkog morfema u rebusima kako je ja vidim.

U ovom slučaju, koji meni na samom takmičenju u Kikindi uopšte nije zasmetao (zanimljivo, pošto sam po ovom pitanju vrlo rigorozan), imamo zapravo problem i sa rečju "na" - to jest "napadati" je upravo "na"+"padati", a reč "na" imamo u postavci. Koliko nam ovakav prekršaj brzo upadne u oči zavisi verovatno najviše od semantičke blizine pojmova iz postavke i rešenja. U ovom slučaju reč "napadati" je semantički relativno daleko od reči sa kojima ima zajedničke morfeme, pa zato pretpostavljam da većini ne bi zasmetala mnogo.

S druge strane, viđao sam i dosta gorih primera koji se tolerišu (čak neki i iz nagrađivanih rebusa!), npr. RED/REDOVNO, PET/PETKA, BEOGRAD/OGRADA..., i moj generalni stav je da nikako ne treba odustajati od objavljivanja rebusa sa prekršajem na nivou ovog o kom konkretno pričamo - uz rizik autora da će istrpeti opravdanu kritiku na račun zajedničkog morfema :) - ali da u slučaju pojave zajedničkog morfema kod rebusa koji je u nekakvoj takmičarskoj konkurenciji ili u izboru za neku antologiju treba biti apsolutno rigorozan.

Č. Jelić је рекао...

Ništa dodati, ništa oduzeti. Po ovom smo pitanju istomišljenici. Onu opasku sam nerado dopisao i to samo zbog toga što sam na ovom blogu nedavno slično reagirao na rebus JAK NAPAD ASAMOE – JAKNA PADA SA MOE.

Dejan Minić је рекао...

Već smo pričali o tome. Ja spadam u onu grupu autora koji su fleksibilniji po tom pitanju i tu neću da se menjam. Do sada među rebusistima nisam sreo nikog toliko rigoroznog kao što je Milan, a vidim da i Čedomir isto gleda. To je njihovo pravo i to je sasvim u redu.

Ja neću da se odreknem Krakerovog remek-dela PETKINE ZADUŽBINE (pet kineza duž bine), to mi prvo palo na pamet, i verovatno još 20 posto svih uspešnih rebusa svih vremena, a morao bih kad bih tako gledao.

Milan S. је рекао...

Ne mislim da se treba "odreći" nijednog uspešnog rebusa - samo mislim da ne škodi imati negde u glavi da imaju taj (manji ili veći) nedostatak. Time se samo štitimo od toga da sutra imamo miša u rebusu o mišolovci i da to postane normalna stvar. Uz to, ne mislim da je procenat koji si naveo čak 20% - ja bih ga procenio na ispod 5% - nemam baš neki enigmatski staž, ali od svih rebusa za koje znam a koji se smatraju "uspešnim" ili "antologijskim", ne mogu da se setim gotovo nijednog sa zajedničkim morfemom.

Samo da se razumemo, ovaj rebus koji si objavio - sasvim sigurno da bih ga objavio i ja da sam ga, kojim slučajem, ja smislio. Čak sam, ako se dobro sećam, pre nekog vremena predložio Banetu da na blogu jedne nedelje tema bude - uspešni rebusi sa zajedničkim korenom. Da ne ostane sve na rečima, poslaću ti jedan moj infinitivni rebus sa zajedničkim korenom, pa ga objavi (ako hoćeš). Pri tom se radi o priličnoj korenčini, ali to uopšte nisam primetio dok ga nisam dao ženi na rešavanje, pa me je u jednom trenutku pogledala u čudu, i rekla otprilike: "A - ali, to ti je zajednički koren!".

Dejan Minić је рекао...

Slavko bi otprilike rekao "slušaj ženu" ili "ništa bez žene":)

Анониман је рекао...

Naravno slušaj (svoju) ženu!