28 март 2017


10 коментара:

Milan Žarkovački је рекао...

Ne mogu sardinu da jedem, Ante.

Бранислав Никић је рекао...

Tačno!

Анониман је рекао...

Ако је посљедњи појам оно што ја претпостављам онда рјешење није тачно. Вјероватно ја ауторка мислила на појам деманти (јер облик демант не постоји!) па је од њега правила множину што је погрешно. Множина би била демантији.
Никола

Svetlana је рекао...

Šta bi ste vi bez mene? Branislav bi samo pisao "da" ili "tačno" i ne bi bilo nikakvih diskusija. :D

Ovo je baš zanimljivo. Kao prvo, odmah da kažem da je Nikola u pravu - u svim rečnicima koje sam pogledala stoji samo oblik demanti i demantiji. Jedino mesto gde se pominje oblik "demant", je na "staznaci.com". Otuda i moje pitanje - Zašto se onda skoro svuda koristi ovaj oblik. našla sam ga na stranicama RTS-a, Sportkluba, Informera, Blica... To su sve tekstovi koje su napisali novinari.
Čak ga i Google prevodilac i "onlinerecnik.com" poznaju. Zato je i meni bilo normalno da ga upotrebim kada ga svugde čujem. Kako se uopšte tako raširio, kada je nepravilan?

Анониман је рекао...

Има једна изрека: Гдје сви гријеше сви су у праву!
Никола

Svetlana је рекао...

Greška pri kucanju - "biste"
Izvinjavam se. :)

Milan Žarkovački је рекао...

Mnogi pogrešni izrazi su vrlo rašireni, tako da me raširenost oblika "demant" ne čudi. Meni je odmah bilo sumnjivo, ali nisam bio siguran da je autorka pogrešila, pa sam joj poverovao. Moguća je jednostavna ispravka, da demanti bude u jedini, pa da rešenje glasi "Ne mogu sardinu da jedem Anti", u smislu da neću da mu je uzimam. Mislim da (ni) to nije loše rešenje.

Бранислав Никић је рекао...

Svetlana, pošalji ponovo ovu sliku, ali samo sa jednim demantijem, pa da dobijemo rešenje na koje neće biti prigovora. Nisam protiv ovakvih diskusija, jer se vode na korektan način i bez vređanja. Nismo svi toliko dobri poznavaoci jezika da nam se nikad ne desi da pogrešimo, a iz ovakvih diskusija možemo po nešto i da naučimo.

Svetlana је рекао...

A i ima barem šta da se čita. :)

Bane, poslala sam ti sliku.

Milan Žarkovački је рекао...

Ne mogu sardinu da jedem Anti.