18 септембар 2010

16 септембар 2010

Ево ребуса који је осмислио Зоран након што је препознао познатог светског мајстора билијара у претходном ребусу.


14 септембар 2010

13 септембар 2010

На тему билијара добио сам још неколико ребуса од посетилаца блога па ћу је продужити и ове недеље.
РЕШЕЊА:
652. За Билија Ристо лови (столови за билијар И)
653. Спартакова трупа (с пар такова Т рупа)
654. Спартаков атак (с пар такова так); Тако витак (такови, так)
655. Питак напитак (пи так, на пи так)
656. Тако пребили јарана (так О пре билијара НА)
657. Нас то Луна гања (на столу нага ЊА)
658. Домар Тине Ленку гледа (до мартинеле Н кугле ДА)

12 септембар 2010

МАРТИНЕЛА ИЛИ МАНТИНЕЛА

Ово је  дилема која ме мучила дуго година, а ни данас нисам потпуно сигуран шта је исправно, можда су чак оба назива равноправна. Наиме, као момак сам дуго година играо билијар са другарима и ми смо увек користили реч мартинела (можда и зато што је лакша за изговор од мантинеле) иако смо знали и за овај други назив. У речницима нисам могао да пронађем шта је правилно па сам тако некако остао и доследан у томе да је прави назив мартинела. Пре него што сам поставио доњи ребус, проверио сам на сајту Билијарског савеза Србије и у документу Правила билијарских игара пронашао сам чланак који је потврдио моје претпоставке. Ево дела тог чланка: 

2.5 NADIGRAVANJE ZA POCETNI UDARAC
Pri nadigravanju za pocetni udarac (razbijanje) primenjuje se sledece procedura. Svak igrac treba da koristi kugle jednake velicine i težine (poželjno je da to budu bele kugle, a ako nisu dostupne onda pune ciljne kugle). Sa kuglom u ruci iza glavne linije, jedan igrac sa leve, a drugi sa desne strane
strane glavne tacke, istovremeno izvode udarac pri kom se kugle odbijaju od zadnje martinele i vracaju se prema prednjem delu stola. Onaj igrac cija je kugla bliža prednjoj martineli odlucuje ko izvodi pocetni udarac. Pri nadigravanju, kugla mora da dodirne zadnju martinelu. Igrac automatski
gubi u nadigravanju ako: 1.) Kugla prede na protivnicku polovinu stola; 2.) Kugla ne dodirne zadnju martinelu; 3.) Kugla upadne u rupu; 4.) Kugla odskoci na stolu; 5.) Kugla dodirne martinele sa strane; 6.) Ako se kugla zaustavi u zoni rupe, a prode osu martinele; 7.)Kugla dodirne zadnju martinelu više
nego jednom.