30 јун 2017


18 коментара:

Kontrolor је рекао...

Mislim da sam rešio 6+4, što je meni vrlo zadovoljavajuće, obzirom na raspoloživo vreme i težinu rebusa. Zahvaljujem Svetlani na odlično pripremljenim zadacima i Banetu na organizaciji. Najuspešnijima unapred čestitam.

Sada, dok čekamo rezultate, svi ste pozvani na još jedno takmičenje koje je počelo večeras OVDE .

Mirka је рекао...

Ne moš' stići na sve strane... hahaha
Al ko se zna organizovati...

Svetlana је рекао...

Ja sam već skinula excel tabelu dok ste vi rešavali. :)

IlijaO је рекао...

Mislim da sam ih riješio 18, a nisam siguran da li je baš sve točno....Tek kad sam vidio rješenja, skužio sam da sam ja ponudio nekoliko alternativa. E sad, što li će uvažiti?
A i ona kamara? baš ne liči na kamaru! Ili liči?
Smeša je isto diskutabilna....pa obla žena....pa ranar....
Ali to ne umanjuje kvalitetu i vrijednost rebusa kao niti Svetlanin trud i umješnost! Tko nam je kriv....
Pohvale, dakako, i Banetu i Svetlani.

Бранислав Никић је рекао...

Zanimljivo da je bilo nekoliko alternativnih rešenja koja su sasvim prihvatljiva, pa sam ih uglavnom priznavao.
Tek sad vidim da sam kod postavke 16. rebusa ubacio jedno p više, pa izgleda kao da sam i ja malo više popio :)

Svetlana је рекао...

Ako te ne mrzi, napiši koja su, baš me zanima ko je šta video na slikama. :)
(može i sutra ako si suviše pijan :) )

Milan Žarkovački је рекао...

Ne može "pre su dna od luka", tu ne ide "od". Možete pogledati ovde raspravu o tome: http://rebusi.blogspot.rs/2016/10/blog-post_65.html

Бранислав Никић је рекао...

Da, da, to nam je promaklo. Srećom, ništa se ne menja u redosledu ni ako bi svima koji su ga rešili obrisali poene. Meni i Svetlani minus za propust, a Milanu veliki minus za neučestvovanje!

Svetlana је рекао...

Eto, ne pazim, a nije bilo ni tako davno...
Iskreno govoreći ni ja nisam bila sigurna da li može ili ne, pa sam pokušala naći nešto u vezi toga na internetu. Nisam ništa pronašla, a pošto sam 80% bila uverena da je ipak dobro, poslala sam ga.

Za Milana sam bila sigurna da neće poslati rešenja, a da će mi posle takmičenja pronaći neku grešku. To se već nekako podrazumeva. :)

Milan Žarkovački је рекао...

Podrazumeva se i da sam uživao u rebusima, te da sam zahvalan Svetlani i blogovlasniku, ali da nisam uspeo da rešim neki značajniji broj. A još više se podrazumeva da ću biti kritikovan.

Tema "u braku – ubra" (10. zadatak) deluje vrlo zgodno, ali HJP kaže da je tu zajednički koren.

Luka је рекао...

Ja sam uvijek smatrao da je ranar osoba koji previja nekome rane (ranarnik - HJP, vidar), a ne osoba koja ima rane (ranjenik).

Ma ne tražim po HJP - baš bih volio Milane da mi se objasni korjenska povezanost braka i ubrati

Svetlana је рекао...

Jeste Luka, samo je u ovom slučaju bilo zamišljeno da ranar sam sebi leči rane. Razmišljala sam da li da ubacim još jednu osobu, ali sam se bojala da bi to dodatno zakomplikovalo ilustraciju i put do rešenja. Teško je ilustrovati ranara, a pogotovo iza rešetaka.

Još veći problem mi je bila smeša, jer se tamo ne vidi da se ona sastoji od više različitih komponenti. Zato sam pokušala na ovaj način, sa smešom začina, ali izgleda da ni ovo nije bilo suviše jasno, s obzirom da niko nije rešio rebus.

Luka је рекао...

Ja sma kužio da je osoba bitna, no nije mi pao na pamet ranar ili vidar. Pa mogao je ranjnik (sa crvenim točkama) recimo biti na klupi, a ranar (sa žutom točkom) da mu previja rane.

Svetlana је рекао...

Da, ali bi onda verovatno većina pomislila da je onaj što je ranjen zatvorenik, a da je ranar samo ušao u ćeliju da mu previje rane.

Milan Žarkovački је рекао...

A da se tu taj ranar obeleži zvezdicom? Možda i brava?

Svetlana је рекао...

Onda bi propala ideja celog rebusa da se umesto "u zatvoru" može reći "iza brave".

Luka је рекао...

Milane, zamolih te za pojašnjenje korjenske povezanosti braka i ubrati!

Milan Žarkovački је рекао...

Da, Luka, drago mi je što me podsećaš. Ne znam tačno vezu, nisam našao precizno objašnjenje. I ovde je samo pomenuta: https://jezikofil.rs/kakve-veze-imaju-brak-i-zaprega/ . Pretpostavljam da je, što se tiče samog oblika reči, ta veza kao ove: znak – znati, ručak – ručati; a da "brak" i "brati" imaju veze i sa "birati", znači, otprilike, da je brak rezultat nekakvog b(i)ranja.