28 март 2016


19 коментара:

IlijaO је рекао...

DO HASANA ODE SA ROSOM BABA.
NEBRIŽNI ŠAMAN MILAN OPARA MARI BOKIJEV DAR.
U VARNI, NADA NAKIT OTE MERI.
NATIN AGENT ŽENE VARA.
BATA KRAO S LOLOM.
ELA RISALA ---. - DUŠAN BEBAMA LAGAO. STRAVA! ( Ela risala RNK. A Dušan...)

Problem : Ako je na karti Cipra Larnaka, onda nam je slovo viška, ili se naziv grada izgovara drugačije!

Svetlana је рекао...

Kao prvo, došla sam do zaključka da sam ćorava. :)
Kada sam ispisivala sve velike gradove na papir, umesto Larnaka, sam videla, pa prepisala Lamaka. Isto, kad sam prepravljala mapu nisam videla da to nije slovo m.

Drugo što sam zaključila, je da ima jako mnogo ćoravih ljudi na internetu, jer kada sam za svaki slučaj proveravala izgovor svih gradova na Guglu, kao rezultat mi je izašlo na hiljade "Lamaka" i "Lamaca" u Kipru, bilo na našem ili engleskom jeziku (čak i nasa.gov). Pretpostavljam da su to greške, ali možda neko tako izgovara?. Ne znam.

U svakom slučaju, to je trebalo da bude "..risala mak, a Dušan...". Izvinite zbog greške.

IlijaO је рекао...

Osobno sam uvjeren da Internet i Google pretraživač ponekad nisu vjerodostojni. Pogotovo Wikipedija! Razlog mi je poznat! Tamo se trpa sve i svašta, ispravno, neispravno, pismeno , polupismeno i nepismeno, a naročito od od "sveznajučih".
Za potvrdu pojma ipak treba koristiti pisane izvore, najbolje njih nekoliko( mada i tamo se potkrade pokoja greška).

Milan Žarkovački је рекао...

Moglo bi da se Ela bavi biohemijom, pa da je "Ela risala RNA. Katalinin (recimo, muž) Dušan..." (Larnaka, Talin, (reka) In,...) Malo kvari što In nije grad.

Бранислав Никић је рекао...

Zanimljivo! Ja sam čitao pažljivo rešenje, a zatim i postavku i Lamaku sam pročitao kao Larnaku. Vreme je da menjam dioptriju.
Nego, da spasemo Svetlaninu ideju, hajde da smislimo koje geografski pojam ubaciti umesto Larnake.

Бранислав Никић је рекао...

Možda mi mogla da se ponovi Larisa, pa bi u rešenju bilo: ELA RISALA RISA?
Ali je bolje da se ne ponavlja isti grad.
- Lapovo, La Paz, Lajpcig, Latakija, La Valeta, Lagos...

Milan Žarkovački је рекао...

Ela risala gospodina. (Larisa, Lagos, Podina (selo u opštini Žitorađa))

Milan Žarkovački је рекао...

Ela risala po vozu celo veče čkalj i grab.
(Lome, Larisa, Lapovo, Zuce, Loveč (u Bugarskoj), Ečka, Ljig, Rab)

Svetlana је рекао...

Može i Lome, Dodoma (gl. grad Tanzanije), Davao (najveći grad na Filipinima), Lima (gl. grad Perua). Onda bi bilo: Bata krao s Lolom, Edo doma davao lim, a Dušan bebama lagao.
Davao, u smislu poklanjao - Da li može ovako?

Onda ne bi bilo sela sem Ba, koje je svima dobro poznato.

Бранислав Никић је рекао...

Najkraće rešenje ove zavrzlame, a da se ne menja fraza i da se sliksa Larnake zameni drugom slikom bilo bi: ELA RISALA RAM I DUŠAN BEBAMA LAGAO.
Lamaku bi zamenio larami.

Milan Žarkovački је рекао...

Izgleda da blogovlasnik hoće da što više skrati ovu zavrzlamu, što je pomalo apsurdno, u suprotnosti sa njenom prirodom. Duh je pušten iz boce. :-) Kod tog Laramija mi se ne sviđa što je to neki gradić od 30.000 stanovnika u SAD. U originalnoj postavci su sve "pristojna" naselja, u smislu da su velika ili nama bliska.

Poslednji Svetlanin predlog je dobar. Ali je možda moguće nekako zadržati rečenicu sa risanjem, koja mi se sviđa.

Svetlana је рекао...

I dobili smo pobednika!
Bane, spasio si me. Psihički ću još izdržati toliko da promenim samo jednu sliku. :D
Za one kojima nije jasno o čemu pričam, samo da napomenem da sam grafiku ovog rebusa satima pravila i da sam jedva čekala da bude gotova. :)

Svetlana је рекао...

A sada sam pročitala Milanov komentar... :D

Sada vas moram nakratko napustiti, posle ću videti šta je odlučeno... :D

Milan Žarkovački је рекао...

Mijo, bre, za baku davao lim. A Dušan...
(Mijo (grad u Francuskoj, poznat po istoimenom novom velikom vijaduktu), Breza, Baku, Davao, Lima)

To može ovako da se ubaci:
Bata krao s Lolom, Ela risala po vozu celo veče čkalj i grab. Mijo, bre, za baku davao lim, a Dušan bebama lagao.

Svetlana је рекао...

Upravo sam poslala ispravku slike Banetu. Realizovala sam svoj predlog, pošto je u Milanovom bilo mnogo novih gradova, a Banteov Larami je stvarno dosta mali grad (ja sam mislila da je veći).
Nije mi ni trebalo puno vremena za to, izgleda da sam stekla dobru praksu sa prethodnih 29 mapa. :D

Hvala vam na predlozima, ali ovako se barem niko neće uvrediti. :D

Бранислав Никић је рекао...

Larami je dobro poznat sastavljačima ukrštenica, a i oni koji vole da iste rešavaju, sigurno su više puta nailazili na taj grad. Za razliku od njega, naše poznato selo Ba ima samo 477 stanovnika po popisu iz 2011, pa to sigurno ne može biti merodavan kriterijum. Pošto se Svetlana dosta namučila da smisli, pronađe slike na internetu i uklopi sva ova mesta u kompaktnu celinu, tražiti od nje da ponovo traži slike drugih mesta i pretumbava već postojeću konstrukciju i pri tome ne dobije ništa što bi promenilo naše mišljenje o njenoj kreaciji, potpuno je besmisleno!

Milan Žarkovački је рекао...

Da li je neko nešto tražio od Svetlane?

ESSA је рекао...

Mislim da je ideja Branislava jako dobra! Rješenje jako slično! Inače, nebitno je što Larami ima "samo" trideset hiljada stanovnika ako je poznatiji od mnogih većih gradova. Za poređenje, Nin nema ni 3 hiljade stanovnika! Larami je poznat iz mnogih vestern filmova, tv serija i romana!

Milan Žarkovački је рекао...

OK, hvala na ovom objašnjenju. I samo da podsetim na nešto što sam mislio da je očigledno: mnogo nam je poznatiji gradić od 3.000 stanovnika u Hrvatskoj nego grad od 30.000 stanovnika u SAD. Osim ako je u pitanju Larami. ;-)