31 мај 2018


8 коментара:

IlijaO је рекао...

PRIKI SELJAK UKRA ČUN ( pri kiseljaku kračun)

Milan Žarkovački је рекао...

Zašto stalno to "ukra", "pokra" i slično? Kakav je ovo rebus, na kom narečju? U književnom jeziku (ni u srpskom ni u hrvatskom) nije ispravno "ukra"; aorist za 2. i 3. l. j. od "ukrasti" je jedino "ukrade".

Milan Žarkovački је рекао...

Evo dodatnog komentara radi lakšeg pamćenja: Kad bi infinitiv bio "ukrati" onda bi aorist bio "ukra", isto kao što od "upasti" nije "upa" nego "upade", od "omesti" nije "ome" nego "omete" itd. U drugu grupu spadaju glagoli bez tog završetka "-sti": "ugurati" - "ugura", "videti" - "vide", "upitati" - "upita" itd.

I po glagolskim pridvima pasivnim može se videti ta razlika: nije "ukran" nego "ukraden", nije "omen" nego "ometen" itd.; a u drugoj grupi su: "uguran", "viđen", "upitan" itd.

Бранислав Никић је рекао...

Promenio sam rebus. Hvala Milane što uočavaš propuste, jer ja to ne vidim svaki put.

IlijaO је рекао...

Dobro, nek' zato onda SINA GOGA NARUŽI!

Milan Žarkovački је рекао...

Drago mi je, Bane! Da iskoristim ovaj svoj zalet pa da ispravim i Iliju: "nek" se piše bez apostrofa.

IlijaO је рекао...

Al' ja sam baš tako htio!

Milan Žarkovački је рекао...

E nek si!