21 октобар 2015


15 коментара:

Ilija Đurković је рекао...

TAST ERIN SEKTI PRISTUPI

Бранислав Никић је рекао...

Tačno!

Milan Žarkovački је рекао...

Faul! Insekt na latinskom znači, otprilike, izdeljen, iz delova, a sekta ima isti koren, sa značenjem da je odeljena od glavne crkve.

Milan Žarkovački је рекао...

Čak i "stupa" ima isti koren kao "pristupiti", a ni reč "pri" ovde nije baš nezavisna. To je mnogo faulova.

Svetlana је рекао...

Insekt ima koren iz latinske reči insecare što znači zarezati (HJP), a sekta iz sectari - slediti.
Što se tiče stupe, tu si u pravu. Nažalost nije mi ni palo na pamet, da bi stupa mogla imati bilo kakve veze sa stopom, pa nisam ni proveravala. Ali, pošto sam ja novopečeni sastavljač rebusa - amater, nadam se da će mi biti oprošteno. Sledeći put ću proveriti svaku reč. Časna pionirska.

Milan Žarkovački је рекао...

Eto, Svetlana, meni nije palo na pamet da bi sekta mogla imati koren različit od sekcija, pa nisam to proveravao. I ja sam novopečeni sastavljač, dragoceni su mi komentari drugih, pa onda ni ja ne želim da drugima uskraćujem svoje komentare. Inače, tvoji rebusi su po mom mišljenju odlični, samo nastavi!

Č. Jelić је рекао...

Nisam mislio komentirati, ali ću se ipak oglasiti. Učinit ću to i kod sljedećeg seta radova kolege Žarkovačkog (vjerujem samo uz riječi pohvale).

Za jednu početnicu, ovo su odlični rebusi. Mene ljuti kad iskusni sastavljači plasiraju nekorektne radove, što baš i nije rijetka pojava (ponekad se, s "naknadnom pameću", naljutim i na sebe).
Prema svojim objavljenim i tuđim riješenim rebusima, očito je da Svetlana za njih ima neku istančanu žicu. Već zna kako nešto provjeriti i na što treba pripaziti. U svemu tome jednostavno vidim golemi potencijal.
Svoju predanost dokazuje i odličnim prezentacijama (ovaj gornji je kao iz moje radionice :).

Ipak, da ne bi ostalo bez imalo kritike, moram dodati i ovo: Svetlana, samo naprijed!

Dejan Minić је рекао...

Svakako raduje pojava novih sastavljača, a naročito dama. Slažem se Čedomirom, veliki potencijal i talenat poseduje Svetlana, ali Mirka, i nadam se da ćemo se preko rebusa sve češće družiti.

Raduje i to što se kolega Jelić češće oglašava:)

Odoh da pošaljem tri rebusa Banetu. Pozdrav!

Бранислав Никић је рекао...

Iako se slažem sa komentarima da po koja reč iz postavke ima isti koren sa rečju iz rešenja, ja nisam za toliko strogu primenu tih pravila. To može malo da umanji kvalitet rebusa, ali ne znači da takav rebus ne treba objavljivati, osim kada je zajednički koren vrlo uočljiv. Kada je rešenje lepo, ili makar zanimljivo, pa još i dobro ilustrovano, onda to pravilo može biti malo labavije. To nam, kao sastavljačima, pruža mnogo više mogućnosti za kombinovanje.

Milan Žarkovački је рекао...

Dobro me je Branislav podsetio, jer sasvim se slažem sa njim. Meni je ovde zasmetao koren "sekte" jer sam pogrešno mislio da je isti kao kod "insekt", a onaj dugi, od "stupe", naveo sam samo uzgred, a taj mi i ne smeta mnogo, i posle sam zaboravio da ispravim svoj komentar. Znači, po meni je ovo sasvim prihvatljiv rebus. Čak je i poučan, jer koristi jedan par reči sa samo naizgled istim korenom.

Milan S. је рекао...

Da prokomentarišem i ja.

Za početnicu, rebus je odličan, a nije loš ni za iskusnijeg sastavljača. Iako sam prema zajedničkim korenima u principu vrlo strog, mislim da se ovde o njima povelo dovoljno računa.

Naravno da zajednički koren ne znači da rebus ne treba objaviti, ali bi o zajedničkim korenima treba mnogo više voditi računa u ocenjivanju rebusa na takmičenjima, što žiriji u principu vrlo slabo rade. Od samih glasača ne može se očekivati bogzna kakva rigoroznost, tako da neke rebuse organizator takmičenja ne bi trebalo ni da pušta u konkurenciju. Primera radi, na prošlom takmičenju za rebus meseca, drugoplasirani rebus imao je žestok zajednički koren! (I to uopšte nije odgovornost autora - prvo, verujem da autor nije ni slao rebus s namerom da se takmiči, a drugo - mora postojati neka instanca koja će sprečiti da jednog dana npr. rebus godine ima zajednički koren.) Tu imam sličan stav kao i prema rebusima sa gramtičkim (i drugim) nepravilnostima, koji mi uredno stižu na žiriranje kad god me neko zamoli da žiriram - i ostaju u konkurenciji.

Milan Žarkovački је рекао...

Koji drugoplasirani rebus je imao zajednički koren?

Svetlana је рекао...

Hvala svima na lepim komentarima. :)

Milan S. је рекао...

Nije nijedan, moj previd - izvinjavam se. Ali mislim da ćete se složiti s generalnim stavom. Nije problem ako se objavi, ali ako se takmiči, tu treba povući crtu (a to može samo organizator/žiri).

Milan Žarkovački је рекао...

Uh, već sam se bio uplašio; moj je bio drugoplasiran. :-) Podržavam taj stav da pre glasanja neko stručan probere radove koji ulaze u konkurenciju.