21 јануар 2021

12 коментара:

Бранислав Никић је рекао...

Postavka: 2, 5, 2, 5, 4, 4?

Milan Žarkovački је рекао...

Kokain u samostanu diluju.

Dobar!

Milan Žarkovački је рекао...

Ipak, izgleda da deklinacija nije dobra: genitiv, pa tako i akuzativ, imena Lujo je "Luja" a ne "Luju", ako je verovati članku u Politici. Može li neko da potvrdi ispravnost ovog rebusa?

Milan Žarkovački је рекао...

Preciznije: Kad bi akuzativ bio "Luju" onda bi genitiv bio "Luje".

Milan Žarkovački је рекао...

Umesto Luja Daviča može da nudi Luju iz Kočićeve pripovetke "Jablan".

Božo је рекао...

Genitiv bi i trebao biti (od koga,čega)"Luje".
Kod mene ,u Krajini RS,ima dosta imena "Lujo",najčešće kao Luka od milja(ima i Kočićev Lujo).Ovakva deklinacija je normalna na ovom području.Ako bi ime bilo "Luj",onda bi i genitiv i akuzativ bili"Luja".Sad sam na brzinu proguglao te nađoh potvrdu(ako sam zbog brzine dobro shvatio),da se "Lujo" menja kao imenica "žena"(časopis za slavensku filologiju RIJEČ).Zato mislim da je akuzativ(koga,šta) "Luju",dobar.Nisam stručan za ovu oblast,a ovakav oblik smatram dobrim iz ličnih iskustava sa puno osoba imenom Lujo.

Božo је рекао...

Kad sam poslao gornji komentar,vidjeh da je Milan spomenuo Luju iz Jablana.U pravu si sa njim,ali i Davičo je Lujo ,a ne Luj.

Milan Žarkovački је рекао...

Ovaj Davičo jeste Lujo, ali možete li navesti izvor u kome genitiv baš lično njegovog imena glasi "Luje", odn. u kome akuzativ glasi "Luju"? Ja nalazim da se njegovo ime, ponavljam - baš njega lično, menja samo tako da mu genitiv i akuzativ glase "Luja". Ima drugih ljudi sa imenom Lujo kojima akuzativ glasi "Luju", tu se slažemo, i zato treba nekog takvog Luju (dakle ne Luja) staviti u rebus.

Milan Žarkovački је рекао...

Bane, možeš li namestiti da tekst bude crn, pretpostavljam da je nekima teško da ga čitaju ovako bledog?

Božo је рекао...

Prvo,svaka čast Milane na rešenju,već sam pomislio da je prekomplikovan rebus .
Sad opet o Luji.Kao što rekoh nisam baš stručan o ovome,želio bih da se javi neko ko dobro vlada tom materijom,zato ću ovim završiti svoje javljanje.
Možete li mi reći kako biste menjali moje ime po padežima;došli bi na isto.Još nešto,ako smo se složili da im je ime isto(Lujo Kočićev i Lujo Davičo),zašto ih različito menjate kroz padeže jer kažete da bi Lujo Kočićev mogao proći.
Pozdrav svima.

Milan Žarkovački је рекао...

Menjaju se različito zato što se, npr., crnogorska imena koja se završavaju na "-o" menjaju kao imenice muškog roda (n. Božo, g. Boža, d. Božu, a. Boža), a bosanska i hrvatska kao imenice ženskog roda (n. Božo, g. Bože, d. Boži, a. Božu) iako im je nominativ isti. Evo primera za Boža Bulatovića, kog i hrvatska Wikipedija deklinira po muškoj deklinaciji:
https://hr.wikipedia.org/wiki/Bo%C5%BEo_Bulatovi%C4%87
https://www.vijesti.me/zabava/muzika/408105/novi-singl-boza-bulatovica-pokazao-da-nije-zaboravio-gdje-je-roden
(Dva različita Boža Bulatovića, ali nema veze.)
Znači, bitno je koji je Božo i koji je Lujo.

Božo је рекао...

Nijedan od ovih Luja nije Crnogorac,a ni ja.