17 октобар 2018


14 коментара:

IlijaO је рекао...

PRIČAJU MRSKE SESTRICE PSIMA

Milan Žarkovački је рекао...

A je li ovo, Svetlana, mešanje nabrajanja i situacije, ili, kako ti reče, baba i žaba?

Бранислав Никић је рекао...

Rešenje je tačno, a primedba nije na mestu.

Svetlana је рекао...

Gde je tu mešanje? A pri B, C sa D. Ovo je nabrajanje odnosa pojedinih elemenata.
Ja sam pričala o slučaju, kada je u postavci A pri B, C, D, E sa F. Tj. kada se pojedinim elementima navede njihov međusobni odnos, a drugi se samo nabroje.

Što se i toga tiče, u međuvremenu mi je sve izgubilo svaki smisao. Kada se sve sabere, šta se kome ne dopada (rebuse praviti bez homonima, bez prekida na istim mestima u postavci i rešenju, bez imena, bez glagola u rešenju, bez mešanja odnosa-nabrajanja-situacije u postavci, bez potpuno nerealnih rešenja, bez realnih-ali nesvakidašnjih situacija u rešenju, bez nerealnih situacija u postavci-pa i kod životinja-ne samo predmeta, bez žargona, bez lokalizama, bez "običnih" rešenja koja nisu uzvišena i poetična, bez promene redosleda reči u rešenju van uobičajenog Sub-pred-obj, bez manje poznatih reči i u postavci i u rešenju, bez ponavljanja već postojećih ideja, bez golih muških butina), došla sam do zaključka da onaj ko uspe svima da odgovori i napravi interesantan rebus, a pri tome i ubaci dve ptice sa najmanje pet slova (kao što je ove godine bio zadatak) treba da dobije Nobelovu nagradu iz enigmatike. (Mada će i onda neko već naći nešto da zameri)

Zaključak: Neka svako radi kako želi i voli. Nikada se neće moći baš svima udovoljiti.
Što se mene tiče, nakon što sam danima morala da pijem analgetike zbog gadnih glavobolja, posle onih komentara na TIO, ja ću na svoj način primeniti savet "Pamet u glavu" i od sada u širokom luku obilaziti sva takmičenja u sastavljanju. Nije to za mene.

Milan Žarkovački је рекао...

Bane, nisam napisao primedbu nego pitanje, i ono jeste na mestu jer sam pitao Svetlanu koji je njen stav (Zašto to ne bi bilo na mestu?), a da mislim da je ovo mešanje nabrajanja i situacije odmah bih (i) to napisao.

Svetlana, žao mi je zbog tvojih patnji zbog komentara.

"Nabrajanje odnosa pojedinih elemenata" je za mene nov pojam u rebusima. Sad uviđam da je pogrešan moj motiv da postavim pitanje, jer se zasniva na tome što sam pomešao tvoje i svoje kriterijume, da sad ne objašnjavam koje. Ali, eto, neočekivano sam saznao i ono što nisam pitao.

Ali OK, nisi raspoložena za diskusiju, a još manje za tupljenje.

Svetlana је рекао...

Milane, nisam neraspoložena za diskusiju, samo sam iskoristila priliku da se izjadam i obrazložim zašto više neću učestvovati na takmičenjima da neko ne bi pomislio da baš kod njega neću, a kod drugog sam učestvovala. :)

Da dodam odmah, da Banetu neću praviti problem da me vadi sa spiska pošto ovo na kraju meseca ne shvatam kao takmičenje (Bane, nadam se da te sa ovim ne vređam), već kao priliku da vidim šta se većini od mojih rebusa sviđa. Ovde je moje igralište gde bez bojazni mogu da ubacim i neke šaljive stvari ili one gde prvenstveno želim da namučim rešavače. :)

Milane, slobodno napiši šta si imao na umu kada si postavio pitanje, moj prethodni odgovor je bio ozbiljan, ali ne i mrzovoljan.

Milan Žarkovački је рекао...

Ne, ne bih da napišem, jer stvarno nije bitno, napravio sam krivi spoj, ali mi se ipak svidelo da postavim pitanje koje je iz njega proizašlo. A ovaj rebus je OK. Osim što se poklapaju granice reči. A i zašto bi neko pričao psima?! ;-)

Svetlana је рекао...

A da ne pričamo o tome da čaj i mrs ne idu zajedno. :-D

Бранислав Никић је рекао...

Светлана, коначно си сама признала шта није добро у овом ребусу - па где иде чај с мрсом? Пиво је закон и то тако мора да остане! Па погледај слике испод твојих ребуса! :)

Svetlana је рекао...

To je pivo ?! A ja se još čudila zašto čaj ima penu. :-D

Бранислав Никић је рекао...

Кад смо већ код ове теме, испричаћу вам праву истину о томе како је пиво код нас добило име. Када се пиво први пут појавило у нашим крајевима (не знам тачно ког дана и у колико сати), пило се добро подгрејано, као уосталом и чај, па су га људи тако у почетку прозвали ''пенушави чај од хмеља''. Временом су схватили да је то предугачак назив (конобар, дај три пенушава чаја од хмеља!), па су почели да размишљају како да га мало скрате. Тако је прво настала чувена узречица ''Попиј ово Јово'', а онда је, на инсистирање попа Јове, који је због те узречице био често помињан у негативном контексту, решено да се и то мало скрати, али како!? Једног дана појавио се један јако уман човек (за кога се доста касније испоставило да је чукун-чукун-деда свих енигмата) и рекао је у сред биртије следеће: ''Из познате узречице заокружите једно слово, па наредна два прецртајте и све тако до краја. Заокружена слова откриће вам како ово пиће звати''.
И тако настаде легенда!

Напомена: Приликом писања овог текста није повређено ни једно пиво, али не могу да гарантујем за време пре и за време после писања.

Svetlana је рекао...

Vrlo uverljiva legenda. :D
Znači, sve enigmate su u srodstvu. Onda nije ni čudo što se toliko glođu međusobno. :D

Samo da napomenem da nisam htela da impliciram da Dejan pravi probleme Banetu, već da bi bilo nezgodno da Bane mora stalno sve moje rebuse da vadi, pošto ih isključivo objavljujem na ovom blogu, a mnogo veći deo Dejanovih je ipak na TIO.

Nedjeljko Nedić је рекао...

Rebus je dobar, odgonetka je točna i mislim da je rasprava nepotrebna.

Slavko Bovan је рекао...

Rasprava je uvijek potrebna, a pogotovo ako je dobronamjerna sa svrhom uveseljavanja "raspravljača".
Odustajanje od takmičenja zbog ovog ili onog komentara se ne preporučuje. Valja se takmičiti, a različitih mišljenja će uvijek biti.

Banetova priča jeste interesantna, ali nije sasvim tačna. Prava istina je da je naziv "pivo" nastalo od praugostitelja koji je imao govornu manu pa je pitao: "Ovo popij prvo" govorilo "ovo popij pIvo".