08 август 2018

НАЈРЕБУС ЈУЛА

Врло занимљива ситуација. Ребус који је у другу фазу гласања ушао као другопласиран, а онда добио 3 петице, на крају није победио. С друге стране, ребус који је у првој фази имао највише гласова (само 1 више од другопласираног), у другој фази је од све четворице судија добио исти број поена - 4, и на крају је освојио прво место. Посебно ми је драго што је то мој ребус :) са решењем: ИЗГОРЕЛИ СТЕ ВИ ЛЕТИ (из горе лист Еви лети). Честитам победнику, тј. себи на првој победи у овој години. Честитам и Луки чији ребус је важио за једног од фаворита до самог краја, као и Зорану за одличан ребус на трећој позицији.




7 коментара:

Tonci M је рекао...

Malo mi je žao što sam svog Dalmatinca "koštao" pobjede (sumnjam da mu je utjeha što sam mu bodovao drugi rebus :)), kao jedini koji mu u drugoj fazi nije dao ni boda (da ne spominjemo da je od svih drugih dobio 5-icu!), ali vjerujem da je razlika između mene i drugih glasača bila u tome što, iako nisam eksplicitno protiv ponavljanja ideje u rebusu, smatram da uz ponavljanje ideje mora nužno ići i njeno unapređenje da bi bila u konkurenciji za pobjedu na bilo kakvom natječaju, a u ovom slučaju obje polovice Lukinog rebusa su otprije poznate, prva u najsvježijoj iteraciji upravo s Boživranovog natječaja (DO BARBE ARABIJA, ŠESTARI NA VIJAČI PRI ČAJU => DOBAR BEARA BIJAŠE, STARI NAVIJAČI PRIČAJU), druga nedavno u (po meni) boljoj Zokijevoj inačici DVOBOJ NEMAČKE I SENEGALA (dvobojne mačke i sene Gala: zanimljivo da i taj rebus ima često korištenu ideju mačka->Njemačka). Nekako se nakupilo tih sitnih minusa (em su obje polovice rebusa poznate, em je obje polovice relativno nedavno upotrijebio isti autor, em su obje polovice već iskorištene u zanimljivijim rebusima), i eto, ništa od bodova :D

Svetlana је рекао...

Čestitam Bane! Nadam se da ideja rebusa ne potiče iz ličnog iskustva. :D

Luka, više sreće sledeći put. :)

Od mnoštva rebusa koje vidimo, zapamtimo samo mali procenat, pa ako neko ponovi baš to čega se sećamo - ostane bez bodova. :) Ovo je razlog zašto ja, na primer, nisam nominovala Zoranov rebus, pošto su mi još sveži i "Mara me", a i "smara mama". "Sene Gala" su mi bile nepoznate, ali sledeći put već garantovano neće proći. :D



Luka је рекао...

Da se nadovežem na Tonćijevo "opravdanj". Ponavljanje idaja je nerijetko nažalost nužno zlo, a vrlo je upitno da li "novi" autor znao za raniju verziju, odnosno ima li volje i vremena pretraživati bazu rebusa. Koliko je nova ideja poboljšanje stare i o tome se da raspravljati. Dakle, ja ovu ideju poslah Banetu u paketu sa ostalim rebusima tematski vezanim za Mundial, a on je, po mom mišljenju, isto vrlo efektno ilustrirao.

Nadalje, dakako da se sjećam navedenog Zokijeva uratka, i taj rebus je čak pobijedio na Boživranu 2011. No, da smo slijedili Tonćevu logiku ponavljanja ideja, taj rebus je trebalo eliminirati, jer je idaja sa vijača-navijači, 20 godina starija. Naime, na Boživranu 1990. pobijedio je rebus Na Poljudu galame navijači - napolju duga, lame na vijači. Dakle, ni "veliki" Zoki nije imun na ponavljanja, kao što i sam navodiš.

S druge strane Tonći, ti dade peticu Zokijevom rebusu Mara me smara, mama! , koji je po meni također ponavljanje moje ideje iz 2012. sa EiDZ-a Zamara me mama Mara! - za maramama marame, što uredno i napisah u komentaru objavljenog rebusa. Doduše, moj uradak je SLOGOSKOK, a njegov ipak čisti REBUS, a je li njegov uradak i poboljšanje moje ideje, o tome neka procjene čitatelji.

Za kraj čestitka blogodomaćinu Banetu na zasluženoj pobjedi, te zahvala ocjenjivačkom sudu na udijeljenim bodovima mojim rebusima.

Milan Žarkovački је рекао...

Čestitam blogovlasniku!

Drugoplasirani rebus ima i priličnu manu koja ovde nije pomenuta, a to je zajednički koren: navijač -> naviti -> viti <- vijati <- vijača.

Tonci M је рекао...

Znam, Luka, znam, dosta je to klizav teritorij i zato je žiriranje rebusa vrlo subjektivno: u konačnici, i najlegendarniji rebus s ovih prostora (MUHAREM u HAREMU HARA) je u biti unapređenje prethodno objavljenog rebusa: ja sam za ovaj put odabrao tu logiku "velikog skoka naprijed" gdje mi je Zoran s maramama ovaj put završio s ove strane crte, a sene Gala s druge. Mislim da je Pero spomenuo da je netko na Feniksovom natječaju ostao bez bodova jer je (čini mi se) Alfredo Ivankov prepoznao staru ideju. Koliko je to klizavo, mogu ilustrirati s istim natječajem, gdje je baš Zoran imao RASTE GLJIVA SLOVAKU, što je po meni korak unazad u odnosu na RASTEGLJIVA SOKNA od Sečujskog koji je išao u drugom smjeru veze psotavka-odgonetka.Tom rebusu bih stoga prepolovio bodove da sam bio u žiriju. Ili, što reći o STRINA ESTHER BARI JAJE DANAS? Predstavlja li to značajno unapređenje prethodne ideje? Za mene ne, najbolja verzija je DOBRO JAJE DANAS, ali istraživanje mogućnosti unutar iste ideje je i jedna od zabavnih strana sastavljanja rebusa. I za kraj, pretražio sam jučer bazu rebusa, i uhvatio da je i moj PREKRI ŽENA MUŽA kombinacija dvije poznate ideje. Eto, nastavljamo s igrom :)

Бранислав Никић је рекао...

Ponavljanja ideja ima na pretek i biće ih sve više. Ja sam znao i za navijače i za Senegal i za marame, ali nisam hteo ništa da komentarišem da ne kvarim žiriranje. Uostalom, ja sam na blogu za to da se ne objavi potpuno isti rebus, mada se u ovih preko 6.000 objavljenih rebusa, sigurno i to desilo po koji put.
Ja se držim onoga što je Bora Čorba otpevao u jednoj pesmi: ''Ostaću slobodan, neću se vezati, važno je samo dobro se zezati!'' :))

Dejan Minić је рекао...

I rebus Sečujskog nije originalan (ali je daleko bolji), jer je Bane ranije objavio: RASTEGLJIVA GUMA (raste gljiva G u MA).

Ja sam se prilično umorio od tog neprestanog merenja, upoređivanja, ocenjivanja, žiriranja...ne uživam u tome, opterećuje me i zato sam prestao da se ovde takmičim / žiriram.

Mnogo bolji mi je bio period u radu ovog bloga kada toga nije bilo i kada su se objavljivali radovi na zadatu temu.