24 новембар 2015


5 коментара:

IlijaO је рекао...

NAMET LAMA VEŠTI CEH ESKIVIRA (hm?)

Luka је рекао...

Nije potreban "Hm?" Ilija, r(j)ešenje ispravno!

Č. Jelić је рекао...

Pozdrav, Luka!

Obrtničko udruženje uspijeva izbjeći plaćanje poreza koji je uvelo budističko svećenstvo. Tako sam, otprilike, shvatio rješenje tvog rebusa, i tu nemam nekih zamjerki. No, ipak ima mjesta za "hm" ili za ono poznato "ali".

Bit će da su "metla" i "namet" etimološki veoma bliske riječi. "Metla" je nastala od glagola "mesti", a ovaj, po svemu sudeći, od glagola "metati" (baš kao i "namet"). No, to bi, uz ignoriranje prefiksa "na" u riječi "namet", još i moglo proći, da nije drugoga "ali".

Imenica v(j)eštica je nesumnjivo nastala od pridjeva v(j)ešt. Bez obzira na njihova različita značenja, etimološka je veza među tim riječima neupitna, da ne kažem očigledna. I eto nas opet kod famoznoga zajedničkog korijena.

Ovo pišem krajnje dobronamjerno znajući da svi mi sastavljači neprestano tragamo za novim idejama. Često nam se neka sintagma ili konstrukcija (ovdje "na metlama veštice") učini zgodnom, ali ako ona ne nudi nikakav drugi izlaz nego nas bezobrazno vrti u sferi zajedničkog korijena, zaboravimo je i posvetimo se nekoj drugoj kombinaciji.

Usput, rebus je mogao ići i na ijekavici.

Milan Žarkovački је рекао...

Meni se ne sviđa što je "kivi" predstavljen znakom, što je nepotrebna komplikacija, umesto da je predstavljen direktno kivijem, pri čemu za to postoje dve mogućnosti: ptica ili voće.

Luka је рекао...

Prihvaćam, mogućnost faula u korjenima, no povukla me kombinacija "na metlama vjestice". Rebus je morao ići u ekavici radi etimologije kod Erike Hess.

Što se tiče kivija, jest moglo je ići voće ili životinja, no ovo mi je bio zgodniji oblik slike.

Inače i bez toga rebus "mi se ne dopada" zato što se pojmovi nabrajaju.