03 август 2015



13 коментара:

Dejan Minić је рекао...

Bravo, Tonči!

Ovo mora iz više nastavaka da se rešava. Najpre prvi deo:

DEMONSTRIRANJE NIKADA NIJE LAKO, NO BAREM UČINI NAŠE TAŠTE NEPOŠTENE I GLUPAVE LIDERE...

Dejan Minić је рекао...


...DRAŽIMA, PA JACA POPUŠTA PUKU TUGUJE. (?!)

Nešto mi ne štima ovde, nemam sad vremena, neka neko drugi koriguje završetak. Uglavnom, lepo sam se zabavio:)

Бранислав Никић је рекао...

Odlično Dejane, samo da ubacimo zareze tamo gde treba: DEMONSTRIRANJE NIKADA NIJE LAKO, NO BAREM UČINI NAŠE TAŠTE, NEPOŠTENE I GLUPAVE LIDERE DRAŽIMA, PA JACA POPUŠTA PUKU, TUGUJE!

Quizmaster је рекао...

Trebalo bi ovaj rebus doraditi. Do onog momenta "... nepoštene i glupave lidere" rečenica je dobra, ali ostatak ne valja.

Quizmaster је рекао...

Ukoliko stavimo na još dve slike "RE" VELI KIM I DIO TIMA (glumica Bejsinger izgovara notu "re" + deo ekipe, to jest dio na hrvatskom jeziku), rešenje bi bilo: DEMONSTRIRANJE NIKADA NIJE LAKO, NO BAREM UČINI NAŠE TAŠTE, NEPOŠTENE I GLUPAVE LIDERE VELIKIM IDIOTIMA!

Tonci M је рекао...

Vrlo lijepo, Zorane, dramatično poboljšanje!

Rebus je, inače, vrlo star, čak 4 godine(bio je u mojoj prvoj pošiljci za Kvizoramu!): u to doba Jadranka je još uvijek bila premijerka, pa je rješenje bilo malo aktualnije.

Tonci M је рекао...

Hehe, uvijek mi najbolje ideje padnu na pamet dok se vozim doma s posla:

...RENEU KIMI DIO TIMA (na slici je npr. Bitorajac koji Raikkonenu ispred F1 ekipe veli "drago mi je što si se odlučio pridružiti mojoj momčadi!")

DEMONSTRIRANJE NIKADA NIJE LAKO, NO BAREM UČINI NAŠE TAŠTE, NEPOŠTENE I GLUPAVE LIDERE NEUKIM IDIOTIMA!

Ilija Đurković је рекао...

Bravo Tonči, ovo je sada impozantno.
Milan Sečujski je na jednom od svojih takmičenja imao rebus DEMONSTRIRANJE NEMAČKE (demon s tri ranjene mačke).
Pozdrav!

Quizmaster је рекао...

Mislim da je moja ideja bolja, jer je rešenje mnogo logičnije (veliki idioti naspram neuki idioti). Pored toga, i sa estetske strane je lepše, jer ovako mora da se piše hrpa teksta u oblačiću, a onako se, duhovito, nacrta samo jedna nota. Postoji i veznik "I" koji povezuje poslednju celinu sa prethodnim i čini frazu tečnijom. Jedini plus ovoj drugoj varijanti je što je ta poslednja celina u frazi duža.

Tonci M је рекао...

Ovaj put se neću složiti, iako je tu riječ prvenstveno o osobnom ukusu: Za mene je nota RE vrlo blizu pomoćnom slovu, što znači da mi kvari ukupni dojam "čistog" rebusa. Estetika ovog konkretnog rebusa je već određena sličicama 2 i 3, koje su s oblačićima i opisuju točno određenu situaciju, pa bi se tu uklopila i sličica broj 6, a dodatno bi rješavač lakše došao do riječi dio, koja bi u inačici s velikim idiotima morala na posljednjoj slici biti prikazana nekakvim zaokruživanjem dijela slike, što bi odudaralo od logike koja je prisutna na slikama s Danijelom i Ninom (opis situacije), i izgledalo nezgrapno. Plus je i sličica manje. Jedino u čemu se slažem je da je u konačnom rješenju pridjev veliki "pitkiji" od pridjeva neuki, ali to je nijansa. Da sam biram inačicu za objavu, mislim da bi neuki idioti prevagnuli 80%-20%.


U konačnici, de gustibus.. :P

Анониман је рекао...

Ovde ima još nekih stvari koje moram da prokomentarišem.

Rebus već ima jedan kratki deo koji "visi" u odnosu na preostale celine (iglu), a to daleko više smeta kompletnom utisku od pojavljivanja note RE (što nisu pomoćna slova, nego imenica kao so, ak, uš, vo).

Kada govorimo o estetici, lepše je i da pored dve lepotice, Danijele i Nine, bude i treća (Kim), nego neki glumac Rene Bitorajac. Ako silom prilika već imamo dva oblačića sa hrpom teksta, to ne znači da nam je potreban i treći takav, jer rebus treba da bude pre svega vizuelna, a ne opisna zagonetka.

Na kvalitet zagonetke utiče i to da li je nešto jednostavno, efektno i razumljivo za rešavanje, a celina "Reneu Kimi dio tima" je po tom pitanju dosta nategnuta. Očigledno je da tu nedostaje reč JE koja bi učinila da rečenica normalnije zvuči (Reneu JE Kimi dio tima).

To što bi bilo šest umesto sedam slika nije nikakav dodatni kvalitet, jer ovo je ionako megarebus, kome je osnovni cilj da rešenje bude dugačko. Krenulo se od deset slika, a onda se zbog kvaliteta rešenja odustalo od te megalomanije, tako da je potpuno svejedno da li je na kraju šest ili sedam slika. Ako se već želi slika manje, bolje bi bilo da poslednje dve celine budu PAVEL IDE RENEU, KIMI (je) DIO TIMA (što je, zbog već navedenih razloga, opet slabije od rebusne varijante koju sam predložio).

Lep pozdrav,
Zoran

P.S. Ako sam autor rebusa četiri godine ne nađe za shodno da popravi svoj rebus, a potom to ne uradi ni niko od cenjenih posetilaca ovog bloga, nego baš ja, onda bi trebalo malo više uvažavati moje mišljenje. Da je neka ideja bolja, ja bih to i prihvatio, ne bih branio nešto samo zato što sam ja tako smislio. O ukusima se i te kako raspravlja u raznim umetnostima, a koliko je rafiniran moj ukus i kakve sam sve rebuse, indirekte i čitaljke sastavio u prethodnih tridesetak godina, moći ćete uskoro da se uverite u knjizi "Put ka vrhu 3", koju planiram da objavim krajem godine.

Tonci M је рекао...

Legitimni argumenti: mislim da si u pravu, Zorane: lijepo obrazloženo!

Quizmaster је рекао...

Hvala, Tonči. Baš si me sad ugodno iznenadio, jer navikao sam od ljudi da mi stalno nešto kontriraju, a umoran sam više od i od rasprava i od nekakvih borbi u životu, sve mi je teže da pronađem neki smisao postojanja. Moj šahovski idol, Bobi Fišer, povukao se u samoizolaciju kad mu je pukao film, a padaju i meni na pamet takve ideje kad sam razočaran u nepravdu i nepoštenje među ljudima.

Inače, danas mi je raspoloženje već popravio kolega Davor Perkov, čestitavši mi na takmičenjima koje organizujem i izrazivši nadu da će pronaći malo vremena da se i on priključi. Kako vreme leti, prošlo je već 15 godina otkako mi je Davor poslao svoju sjajnu zbirku zadataka "Čarolija zagonetki"... Sutra ću ga baš nazvati da vidim šta radi, ako mu je ostao koji primerak naručiću ga za nagradu takmičarima.