12 децембар 2012


7 коментара:

Milan S. је рекао...

DIŽESTIV PO MERI

Dejan Minić је рекао...

Mislim da sam ovde napravio dobar odabir kad sam se odlučio za komičara Stiva Martina i poznatu ilustraciju Meri Popins, s obzirom da ima dosta poznatih Stiva i Meri.

N. Petkovski је рекао...

Sigurno će neko reći da postoji reč DIŽESTIV, ali smatram da je to malo silovanje pravog pojma DIGESTIV. To je svakako francusko čitanje te reči, kao što bi recimo bilo diDŽestiv englesko. Jednostavno DIGESTIV je latinska reč (diGestivni trakt, lekar za diGestivne bolesti itd.). Jednostavno, nije uobičajena upotreba reči DIŽESTIV (ja je prvi put srećem).

Ovo je izgleda isto kao i opšte prihvaćena reč PEJORATIV, ali se sreće i PEŽORATIV (francusko čitanje te reči).

Dejan Minić је рекао...

Dižestiv je sasvim u redu, itekako se koristi u govoru. Na osnovu Nikolinog komentara zaključujem da to nije tako u Makedoniji:)
Nikola, slatko si me nasmejao u komentaru iznad ovog rebusa.

Milan S. је рекао...

Vujaklija kaže isključivo "digestiv". Na Guglu je rezultat 1300:200 u korist digestiva (s ograničenjem na srpske sajtove), ali očito da poneki koriste i "dižestiv". Pitanje je samo koliko ozvaničavati nešto samo zato što to neko koristi (i na kojoj cifri taj "neko" postaje relevantan). Ne nudim odgovor, samo konstatujem pitanje.

Анониман је рекао...

Па, наравно, да је једино исправно "дигестив". Кад се погрешке не би исправљале оне би временом постале "правилне" што је недопустиво.

N. Petkovski је рекао...

Nisam sporio postojanje reči DIŽESTIV. Samo sam konstatovao da je veoma malo u upotrebi naspram internacionalnom i svuda u svetu upotrebljiv kao DIGESTIV. Međutim postoje reči koje se (mada puno manje) upotrebljavaju i drugačije, negde više francuski, negde više engleski izgovor, ali su u znatnoj manjini. Recimo već pomenuti pejorativ i pežorativ, pa pidžama i pižama, pa itinerar i itinerer, pa kaladont i kalodont, pa dirigira i dirižira itd. Meni se prvi put u životu pojavila pred očima reč DIŽESTIV (u Makedoniji je nisam sreo, ali ni izvan Makedonije!) i jednostavno nisam mogao da je "skuvam" :):):).

A što se tiče mog komentara samom sebi kod rebusa iznad ovoga (ono o Marvinu), ja sam se sam sebi grohotno nasmejao, jer zaista iz aviona se vidi ko je Mrvin, ali eto čoveku se i takvo nešto može dogoditi, što bi ja bio nekakav izuzetak. Bar će se o meni i o tome pričati, a ja ću se i dalje na to slatko smejati. Mislim da je ponakad puno bolja šala kad je na svoj račun, a ja nemam takav kompleks - slatko se nasmejem i na svoj račun.